Lammin seurakunta tukee taiteen saavutettavuutta

Lammin seurakunta on tukenut taiteen saavutettavuuden lisäämistä lahjoittamalla keväällä 2021 Kultaisia muistoja ja hengellisiä yhteislauluja -kuunnelman alueensa palvelutaloille. Kuunnelmaa esitetään meidän viidessä palvelutalossa: Attendo Repola, Saarnikoti, Hoivatuuli, Palkkisilta ja Pellavakoti.

KULTAISIA MUISTOJA & HENGELLISIÄ YHTEISLAULUJA

- palvelutaloille suunnattu, yhteislauluihin pohjautuva lukudraama -kuunnelma

“Kultaisia muistoja ja hengellisiä yhteislauluja” on palvelutaloihin- ja keskuksiin suunnattu kuunnelma, jossa perinnesadun ja tuttujen yhteislaulujen myötä tuodaan yhteisöllisyyttä ja iloa katsojille.

Kuunnelma pohjautuu Zacharias Topeliuksen “Koivu & tähti” -tarinaan. Kertomus on valittu sen kristillisen sanoman vuoksi. Yhteisötaiteilija Paula Kovanen lukee lukudraaman avulla Topeliuksen kertomuksen värittäen sitä eri hengellisillä kappaleilla. Laulut ovat yhteislauluja, joita voi halutessaan laulaa mukana. Kappaleet on sovitettu pituudeltaan tukemaan kuunnelman kestoa ja mukana on otettu myös muutama, ei-hengellinen-kappale, mutta jotka ovat tuttuja ikäihmisten nuoruudesta.

Kuunnelma on kuvitettu Museoviraston vanhoilla valokuvilla ja yhteislaulujen sanoin. Palvelutalo saa laulujen sanat myös erikseen sähköisesti. Kuunnelma on kuunneltavissa erikseen lähetettävän YouTube-linkin takaa. Kuunnelman kesto on n. 30 minuuttia.

www.paulakovanen.com

2021-06-06 19:42:00.0