Kolme kiveä, joihin maalattu kolme ristiä, avoin hauta ja kala.

Lammin seurakunnan rippikoulut

Ajankohtaista:

Hei sinä, vuonna 2009 syntynyt seurakunnan jäsen ja huoltajasi! Kaikessa rippikouluun liittyvässä asiassa pitkin vuotta saa olla yhteydessä matalalla kynnyksellä.

Lisätietoja nuorisotyönohjaaja Jenni Toivoselta p. 0408049508, snapchat: jenni-srknuoret tai jenni.toivonen@evl.fi

Rippikoulujen toteutus Lammin seurakunnassa vuonna 2024

Rippikoulut 2024 -esite (PDF)

Kutsu rippikouluun on lähetetty kaikkien seurakuntaan kuuluvien 2009 syntyneiden koteihin. Rippikouluesite löytyy sähköisenä versiona yläpuolella olevasta linkistä.

Alta löytyvät lisätiedot vuoden 2024 rippikouluryhmistä.

TERVETULOA RIPPIKOULUUN!

Päivärippikoulu (3.-7.6.2024 päivittäin n. klo 9.30-14)

Yhteinen jumalanpalvelus su 28.1. klo 9.45-11.30 Lammin kirkossa

Nuortenilta ke 13.3. klo 18-19 Lammin seurakuntatalolla

Rippikouluinfo Huoltajille ke 10.4. klo 18 Lammin seurakuntatalolla

Ripariviikonloppu 4.-5.5. Lammin kirkossa ja seurakuntatalolla (aikataulu tarkentuu lähempänä!)

Lähijakso 3.-7.6.2024 Lammin seurakuntatalolla

Konfirmaatio Su 9.6. klo 10 Lammin kirkossa

Nämä ylläolevat ajankohdat ovat ryhmän yhteisiä tapaamisia. Näiden lisäksi jokainen kerää riparipassiin osallistumismerkinnät kolmesta (3) vapaasti valittavasta jumalanpalveluksesta sekä kahdesta (2) muusta kirkollisesta tilaisuudesta (esim. konsertit, häät, hautajaiset, konfirmaatio, kaste, Kauneimmat joululaulut yms). Riparipassin saat riparistartissa marraskuussa.

Huomioithan, että lähijakson ja ennakkotapaamisten aikana ei voi osallistua muihin harrastustapahtumiin!

Kaunisniemi 1 10.-15.6.2024

Yhteinen jumalanpalvelus su 4.2. klo 9.45-11.30 Tuuloksen kirkossa

Nuortenilta ke 6.3. klo 18-19 Tuuloksen seurakuntatalolla

Leirijakso Kaunisniemen leirikeskuksessa 10.-15.6.2024

Konfirmaatio su 30.6. klo 10 Tuuloksen kirkossa ja klo 13 Lammin kirkossa. Ilmoittautuessaan nuori valitsee, kumpaan osallistuu.

Kaunisniemi 2 15.-20.7.2024

Yhteinen jumalanpalvelus su 11.2. klo 9.45-11.30 Lammin kirkossa

Nuortenilta ke 13.3. klo 18-19 Lammin seurakuntatalolla

Ripariviikonloppu 4.-5.5. Lammin kirkossa ja seurakuntatalolla

Leirijakso Kaunisniemen leirikeskuksessa 15.-20.7.2024

Konfirmaatio su 28.7. klo 10 Lammin kirkossa

Kaunisniemi 3 22.-27.7.2024

Yhteinen jumalanpalvelus su 18.2. klo 9.45-11.30 Lammin kirkossa

Nuortenilta ke 20.3. klo 18-19 Lammin seurakuntatalolla

Ripariviikonloppu 4.-5.5. Lammin kirkossa ja seurakuntatalolla

Leirijakso Kaunisniemen leirikeskuksessa 22.-27.7.2024

Konfirmaatio su 4.8. klo 10 Lammin kirkossa

Muuta huomioitavaa rippikouluun tulevalle

Leirimuotoisen tai päivärippikoulun tilalla voi rippikoulun käydä myös yksityisrippikouluna. Tällöin rippikoulun kokonaisuus räätälöidään yhdessä osallistujan kanssa. Jos koet, että yksityisrippikoulu voisi olla sinulle paras vaihtoehto, ole suoraan yhteydessä seurakunnan työntekijään.

Johonkin muuhun kuin kotiseurakunnan rippikouluun osallistuvat suorittavat rippikoulun ennakkojakson kotiseurakunnassa. Tähän kuuluu omaan seurakuntaan tutustumista ja vierailuja seurakunnan tilanteisiin osana isompaa ryhmää. Jos tämä koskee sinua, ilmoittaudu rippikoulun ennakkojaksolle nettilomakkeen kautta ja valitse ryhmäksi ”käyn rippikoulun muualla.”

Leiririppikoulujen osallistumismaksu on Lammin seurakunnan jäseniltä 100 euroa ja muilta 500 euroa. Rippikoulun osallistumismaksusta on mahdollista hakea vapautusta taloudellisista syistä. Tässä asiassa pyydämme olemaan yhteydessä seurakuntaan tammikuun loppuun mennessä niin osaamme varautua ennakkoon. Rippikoulun maksaminen tapahtuu toukokuussa sähköpostitse lähetettävän maksulinkin kautta. Päivärippikoulu on ilmainen.

Jos sinulle tulee kysyttävää riparivalinnoista tai mistä tahansa rippikouluun liittyvästä asiasta, ole rohkeasti yhteydessä nuorisotyönohjaaja Jenni Toivoseen, p. 040 804 9508.

Isoskoulutus

Isoskoulutus on tarkoitettu rippikoulun käyneille konfirmoiduille nuorille iältään 15-17 vuotta. Isoskoulutuksen jälkeen voi hakeutua isokseksi rippikoulu- ja alakoululaisten leireille.

Isoskoulutus kokoontuu n. 2krt/kk torstaisin klo 15.30-17 Lammin seurakuntatalolla 7.9.2023 alkaen. Ilmoittautuminen http://bit.ly/isoset23

Lisätietoa saat nuorisotyönohjaaja Jenni Toivoselta.