Lammin seurakunnan

YMPÄRISTÖKASVATUSSUUNNITELMA (2023 - 2027)

Teologiset lähtökohdat

Lähtökohtamme on luomisen teologiassa. Jumala on koko maailman ja elämän Luoja. Elämän säilyminen, heikoimmista huolehtiminen, oikeudenmukaisuuden toteutuminen ja ihmisten välinen myötätunto ovat esimerkkejä siitä, että Jumala vaikuttaa luomakunnassaan ja rakastaa luotujaan. Meidän velvollisuutemme on suojella ja varjella Jumalan luomaa maailmaa. (Ks. Katekismuksen 1. uskonkappale ja 1.Moos.1:1 ja 1.Moos.2:15)

Tavoitteet

Haluamme omilla toimillamme kunnioittaa Jumalan luomistyötä ja Hänen luomaansa maailmaa, säästää luontoa sekä hidastaa ilmastonmuutosta. Pyrimme edistämään kestävää muutosta ihmisten elämäntavoissa ja valinnoissa koko elämänkaaren ajan. Pohjanamme on kirkon yhteinen energia- ja ilmastostrategia, jonka tavoitteena on hiilineutraali kirkko vuoteen 2030 mennessä.

Lue Ympäristökasvatussuunnitelma (2023-2027) tästä. (PDF)