GPS: 646G+7HQ Mustajärvi

7. Päätepiste

Olet saapunut vaelluksen päätepisteeseen, metsäkirkolle. Voit istua alas ja levähtää ennen paluuta.

Lepopäivän pyhittäminen lataa akkujamme ja auttaa meitä pysymään lähellä Jumalaa. Monelle hiljentyminen on muutakin, kuin jumalanpalvelukseen osallistumista. Yksi rukoilee itsekseen tai kirkossa, toinen hiljentyy luonnossa, kolmas musiikin ääressä jne. Tapoja on monia.

Mikä sinun lepopäivässäsi on tärkeintä?

Voit lopuksi hiljentyä ja lausua vaikka ääneen vanhaa kelttiläistä siunausta:

”Loistakoon Jumalan ilo kasvoiltasi kaikille joita kohtaat. Ympäröiköön sinua Jumalan suojelus ja enkeleiden suojelus. Kristuksen viitta on suojasi päästä varpaisiin saakka. Jumala pitää sinut viittansa alla, hän taistelee ja hän johtaa matkaasi.”

Kun olet valmis, voit lähteä paluumatkalle. Mieti kuitenkin kuljettua pyhiinvaellusreittiä, mitkä hetket ja ajatukset haluat tallentaa sydämeesi?

Paluu Voit kulkea samaa reittiä tai käyttää hyväksesi karttapohjaa ja siellä olevia mahdollisuuksia.

Siunattua kotimatkaa!