Perhejuhlat ja hautajaiset

Seurakunta on läsnä elämän taitekohdissa. Kirkollisia toimituksia ovat kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja  hautaan siunaaminen. Tietoa toimituksista sekä käytännön järjestelyistä löydät kunkin toimituksen kohdalta.

Lammin seurakunta muuttaa syntymäpäiväkäytäntöä

Syyskuusta 2023 alkaen muistamme päivänsankareita alla olevan kuvauksen mukaisesti.

Suurin syy muutoksiin on se, että henkilöitä on yhä vaikeampi tavoittaa puhelimitse. Seurakunta on aina halunnut varmistaa etukäteen, että seurakunnan työntekijä on tervetullut ja että päivänsankari on paikalla. Sankareiden määrä on myös kasvanut vuosi vuodelta - uudella käytännöllä pyrimme kohtaamaan heitä entistä paremmin.

Jatkossa muistamme 70-vuotiaita (syksyllä) ja 80-vuotiaita (keväällä) kirjeellä, jossa kutsumme heitä yhteiseen juhlaan. Onnittelukortin lähetämme 85-, 90-, 95-vuotiaille sekä sitä vanhemmille kuukausittain. Kortin välissä on ilmoitus, jossa syntymäpäiväsankari voi halutessaan ottaa yhteyttä seurakuntaan ja toivoa joko papin tai diakoniatyöntekijän vierailua.

Lisätietoja syntymäpäiväkäytän-nöistä antaa:
Jürgen Skaffari, diakoniatyöntekijä
jurgen.skaffari@evl.fi, 040 804 9504

70 VUOTTA TÄYTTÄNEIDEN MUISTAMINEN

• Syntymäpäiväjuhlat pidetään syksyllä.
  • Messu, juhlakahvit sekä järjestettyä ohjelmaa.
  • Kutsutaan kirjeellä. Osallistuminen ilmoittautumalla.
  • Diakoni, pappi ja kanttori vastaavat järjestelyistä.

80 VUOTTA TÄYTTÄNEIDEN MUISTAMINEN

• Syntymäpäiväjuhlat pidetään keväällä.
  • Musiikkiesitys ja juhlakahvit
  • Kutsutaan kirjeellä. Osallistuminen ilmoittautumalla.
  • Diakoni, pappi ja kanttori vastaavat järjestelyistä.

85 VUOTTA TÄYTTÄNEIDEN MUISTAMINEN

• Lähetämme onnittelukortin ja sen mukana erillisen ilmoituksen, jossa on maininta: "Mikäli haluat, että seurakunnan työntekijä vierailee luonasi, ota yhteyttä Lammin seurakunnan virastoon."
  • p. 040 804 9500, lammin.seurakunta@evl.fi
  • Päivänsankaria muistetaan kukalla, jos seurakunnan työntekijä (diakoni ja papit) käy vierailulla.

90 VUOTTA TÄYTTÄNEIDEN MUISTAMINEN

• Muistamme päivänsankareita samalla tavoin kuin 85 vuotta täyttäneitä.

95+ VUOTTA TÄYTTÄNEIDEN MUISTAMINEN

• Muistamme päivänsankareita samalla tavoin kuin 85 vuotta täyttäneitä.