Lammin ja Tuuloksen kirkot ja tilat

Alta löydät Lammilla ja Tuuloksessa sijaitsevat kirkot ja tilat.

Tilavaraukset Lammin kirkkoherranvirastosta

Kaunisniemen leirikeskuksen varaukset: Ville Lehtonen, talous- ja hallintojohtaja ville.lehtonen@evl.fi 040 804 9402.

Tilojen hinnat löydät Hämeenlinnan seurakuntayhtymän sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Katso kaikki Hämeenlinnan seurakuntien tilatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lammin seurakunnassa on kaksi keskiaikaista harmaakivikirkkoa, Pyhälle Katariinalle omistettu Lammin kirkko ja Pyhälle Birgitalle omistettu Tuuloksen kirkko. Kotikirkot ovat lammilaisille ja tuuloslaisille rakkaita ja kertovat olemassaolollaan vahvoista perinteistä, joita arvostetaan, ja joiden varassa ponnistellaan eteenpäin. Vuoteen 2010 saakka Lammin seurakunnalla oli myös Mommilan kirkko, joka kuitenkin jouduttiin luovuttamaan Hausjärven seurakunnalle eteläistä Lammia koskevan osakuntaliitoksen myötä.

Lammin ja Tuuloksen kirkkojen ohella seurakunnan käytössä ovat Lammilla siunauskappeli, seurakuntatalo, jonka yhteydessä on kirkkoherranvirasto ja työntekijöiden työtilat, pappilarakennus, jossa sijaitsevat päiväkerhotilat sekä Kaunisniemen leirikeskus. Tuuloksessa seurakunnan käytössä on Syrjäntakana sijaitseva seurakuntakeskus ja pappilan pihatupa. Lammin hautausmaa sijatsee Lammin kirkon ympärillä ja läheisyydessä. Tuuloksen hautausmaa sijaitsee puolestaan lähellä Tuuloksen kirkkoa.

Tilan tyyppi
Tapahtuman tyyppi