Lammin seurakunta muuttaa syntymäpäiväkäytäntöä

Syyskuusta 2023 alkaen muistamme päivänsankareita alla olevan kuvauksen mukaisesti.

Suurin syy muutoksiin on se, että henkilöitä on yhä vaikeampi tavoittaa puhelimitse. Seurakunta on aina halunnut varmistaa etukäteen, että seurakunnan työntekijä on tervetullut ja että päivänsankari on paikalla. Sankareiden määrä on myös kasvanut vuosi vuodelta - uudella käytännöllä pyrimme kohtaamaan heitä entistä paremmin.

Jatkossa muistamme 70-vuotiaita (syksyllä) ja 80-vuotiaita (keväällä) kirjeellä, jossa kutsumme heitä yhteiseen juhlaan. Onnittelukortin lähetämme 85-, 90-, 95-vuotiaille sekä sitä vanhemmille kuukausittain. Kortin välissä on ilmoitus, jossa syntymäpäiväsankari voi halutessaan ottaa yhteyttä seurakuntaan ja toivoa joko papin tai diakoniatyöntekijän vierailua.

Lisätietoja syntymäpäiväkäytän-nöistä antaa:
Jürgen Skaffari, diakoniatyöntekijä