Lammin seurakunnan rippikouluinfo huoltajille 2024

Yleistä rippikoulusta

Rippikoulut kesällä 2024  ja niiden vastuuvetäjät (yhteystiedot alempana)

Päivärippikoulu 3.-7.6., konfirmaatio su 9.6. klo 10 Lammin kirkossa (Vastuussa Heli ja Petri)
Kaunisniemi 1   10.-15.6., konfirmaatio su 30.6. klo 10 Tuuloksen kirkossa ja klo 13 Lammin kirkossa (Vastuussa Petri ja Jenni)
Kaunisniemi 2   15.-20.7., konfirmaatio su 28.7. klo 10 Lammin kirkossa (Vastuussa Heli)
Kaunisniemi 3   22.-27.7., konfirmaatio su 4.8. klo 10 Lammin kirkossa (Vastuussa Heidi ja Jenni)

• Riparipassin merkinnät pitää olla kerättynä rippikoulun lähijakson alkuun mennessä.

• Lähijaksolla rippikoululaiset suorittavat 6 ulkoläksyä.

• Ryhmän työntekijä soittaa jokaisen nuoren huoltajalle lähijaksoa edeltävällä viikolla.

• Huoltaja saa halutessaan kirjoittaa anonyymin kirjeen omalle nuorelleen. Lomake kirjeen kirjoittamiseen löytyy lamminseurakunta.fi -> tule mukaan -> rippikoulu -> kirje nuorelle -> Kirjeet ovat esillä nuorille lähijaksolla.

• Nuoren kummi(t) mukaan konfirmaatioon siunaamaan.

• Lasku rippileiristä tulee huoltajan sähköpostiin maksulinkkinä toukokuun aikana. Päiväripari on ilmainen!

Säännöt rippikoulussa

Jokainen rippikoululainen saa postissa ennen rippikoulun lähijaksoa:

1. Turvallisuustietolomakkeen -> PALAUTUS ALLEKIRJOITETTUNA LÄHIJAKSOLLE!
  2. Ohjeet turvalliseen rippikoulun lähijaksoon -> PALAUTUS ALLEKIRJOITETTUINA LÄHIJAKSOLLE!
  3. Oman riparin infokirjeen
  • Rippikoulut ovat savuttomia ja päihteettömiä!

• Energiajuomia ei tuoda rippikouluun!

• Rippikouluun ei tuoda muuta elektroniikkaa kuin puhelin, laturi ja kuulokkeet!

• Lähtökohtaisesti rippileiriltä ei poistuta leirin aikana!

• Rippileirillä puhelimet kerätään yöksi säilöön, josta nuoret saavat ne taas aamulla käyttöönsä!

• Rippileirillä majoittuminen tapahtuu 4-6hlön huoneissa, tyttöjen ja poikien käytävät erikseen.

• Jokaisen pitää tuntea olonsa kaikin tavoin turvalliseksi rippikoulussa, sen takia sääntöjä on oltava ja niiden noudattamiseen on kaikkien sitouduttava!

Mistä rippileirin päiväohjelma koostuu?

• Rippileirin päivän ohjelma toteutuu klo 8-23 välillä.
  • Päiväriparin päivät ovat klo 9-14 välillä, seurakunta tarjoaa lounaan.
  • Ruokailut rytmittävät päivää: aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala.
  • Oppitunnit sijoittuvat sekä aamu- että iltapäiville.
  • Leirijumalanpalvelukset ja tai hartaushetket kuuluvat jokaiseen päivään.
  • Koulutettujen isosten ohjaamat raamikset, leikkimieliset kilpailut ja iltaohjelmat ovat tärkeä osa leiripäivää.
  • Iltaisin on aikaa myös saunomiselle ja valvotulle uimiselle, lämpiminä kesäpäivinä vaikka keskellä päivääkin.
  • Musiikki ja yhdessä laulaminen kuuluvat leirillä moneen tilanteeseen.

Muistettavaa

• Huoltaja: Käy halutessasi kirjoittamassa omalle nuorellesi anonyymi viesti Lammin seurakunnan nettisivujen kautta.

• Riparipassin merkintöjen pitää olla kerättynä ennen leiriä.

• Riparikirje turvallisuuslomakkeineen on tulossa ennen lähijaksoa postissa.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos mitä tahansa kysyttävää on:

• Heli Ulvinen, p. 040 804 9501, heli.ulvinen@evl.fi (Vastuussa päiväriparista ja Kaunisniemi 2-leiristä)
  • Petri Laine, p. 040 804 9520, petri.laine@evl.fi (Vastuussa päiväriparista ja Kaunisniemi 1 -leiristä)
  • Heidi Somervuori, p. 040 804 9502, heidi-maria.somervuori@evl.fi (Vastuussa Kaunisniemi 3 -leiristä)
  • Jenni Toivonen, p. 040 804 9508, jenni.toivonen@evl.fi (Lisätiedot kaikista rippikouluun liittyvistä asioista sekä vastuussa Kaunisniemi 1 ja 3 leireistä)