Tiedote Lammin seurakunnan toiminnasta 16.6.2021 alkaen

Välitämme toivon sanomaa poikkeusjärjestelyin!

Lammin seurakunnassa sekä Lammilla että Tuuloksessa jumalanpalvelukset vietetään 16.6.2021 alkaen jälleen julkisina tilaisuuksina huomioiden kuitenkin turvallisuus- ja hygienia-asiat sekä kokoontumisrajoitukset.

Seuraamme Lammin seurakunnassa viranomaisten koronaohjeita sekä kirkkohallituksen ja piispojen niiden pohjalta antamaa ohjeistusta. Jumalanpalvelukset voidaan 16.6.2021 alkaen toteuttaa kirkkotilassa läsnä olevan seurakunnan kanssa. Niihin voi kuitenkin kerralla osallistua kirkkotilasta riippuen vain 35 – 70 henkeä (Lammin kirkko 70 henkeä, Tuuloksen kirkko 35 henkeä). Osallistujia pyydetään asettumaan kirkkoon turvaetäisyyksin ja desinfioimaan kätensä kirkkoon tullessa. Lisäksi suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä.

Jumalanpalveluksia pyritään mahdollisuuksien mukaan myös lähettämään suorina lähetyksinä internetin välityksellä. Linkki lähetykseen löytyy Lammin seurakunnan verkkosivuilta www.lamminseurakunta.fi

Kirkolliset toimitukset kuten kaste, vihkiminen ja hautaukset toimitetaan sovitusti. Niihin voi 1.6.2020 alkaen kuitenkin osallistua kappeli- ja kirkkotilasta riippuen vain 30 – 70 henkeä ( Lammin siunauskappeli 30 henkeä, Lammin kirkko 70 henkeä ja Tuuloksen kirkko 35 henkeä). Osallistujia pyydetään myös kirkollisissa toimituksissa huomioimaan turvavälit, hygienia-asiat ja kasvomaskin käyttö.

Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten ohella Lammin seurakunta järjestää muita seurakunnan tilaisuuksia ja tapahtumia niin Lammilla kuin Tuuloksessa mahdollisuuksien mukaan. Myös näiden tilaisuuksien osallistujamäärää joudutaan rajoittamaan tilasta riippuen 35 - 70 henkeen ja huomioimaan lisäksi turvaetäisyydet ja hygieniaohjeistus. Tilaisuuksista ilmoitetaan Keski-Häme –lehden kirkollisissa ilmoituksissa sekä verkko- ja facebook-sivuillamme www.lamminseurakunta.fi ; www.facebook.com/LamminSeurakunta/ ja www.facebook.com/TuuloksenAlueseurakunta/

Seurakunnan työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Olemme tavoitettavissa puhelimitse, sähköpostilla ja somessa, jos kaipaat keskusteluseuraa. Ota rohkeasti yhteyttä. Pyrimme myös edelleen välittämään hartauksia netin kautta kuunneltaviksi ja katsottaviksi.

Kirkon keskusteluapua saa numerossa 0400 22 11 80, sivustolla www.kirkonkeskusteluapua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä on palveleva chat ja palveleva netti.

Lammin seurakunta vetoaa, että kukaan ei flunssaoireisena osallistuisi seurakunnan tilaisuuksiin ja tapahtumiin.

Kirkkoherranvirasto palvelee arkisin Lammilla ma – pe klo 9 -13  ja Tuuloksessa to klo 12 – 15. Kirkkoherranvirasto on suljettuna maanantaisin ja keskiviikkoisin ajalla 28.6. – 15.8.2021, jolloin se palvelee vain puhelimitse ja sähköpostitse klo 9 – 13 puh. 040 804 9500; lammin.seurakunta@evl.fi

Lisätietoja antaa kirkkoherra Heli Ulvinen  heli.ulvinen@evl.fi;  puh. 040 8049 501

”Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret”. (5.Moos.33:27)

2021-06-16 12:03:00.0