Laurin vaellus Hollolasta Hämeenkoskelle 7.8.

Lähde mukaan Laurin vaellukselle!

Kävely on ihmisen ikiaikainen liikkumismuoto. Sen terveydellisistä vaikutuksista on viime aikoina kirjoitettu paljon. Kuluneen vuoden aikana moni on innostunut kävelemään entistä enemmän.

Hämeenkoskella ja lähipitäjissä on jo pitkä historia Laurin vaelluksella. Idea on kävellä, nauttia Jumalan luomasta luonnosta, hiljentyä välillä hartauksiin ja vaihtaa kuulumisia toisten kanssa. Aiemmin vaellus oli kaksipäiväinen, mutta viime vuosina se on toteutettu yksipäiväisenä. Vaellus lähtee vuorovuosin Lammilta, Kärkölästä ja Hollolasta, päättyen Hämeenkoskelle Pyhän Laurin kirkon raunioilla pidettävään jumalanpalvelukseen.

Tänä vuonna, jos Luoja suo, Laurin vaellus järjestetään 7.8. ja reitti lähtee Hollolan vanhalta kirkolta. Matkalla kuljetaan vanhaa kirkkotietä, menneiden vuosien Finlandia-reittiä kuin myös Hämeenkosken päässä hienoa Kukkolanharjun-ulkoilureittiä. Matkaa tulee noin 22 kilometriä.

Toivotamme mukaan vaellukselle sekä ensikertalaiset että Laurin vaelluksen konkarit! Ainoana vaatimuksena on, että peruskunnon tulisi olla sellainen, että uskoo jaksavansa kävellä koko matkan. Kun korona-vuonna moni seurakunnan tilaisuus on peruttu, toiveemme on, ettei osallistuminen jää hinnasta kiinni. Hinta aikuisilta on 20 euroa, alle 18-vuotiailta 10 euroa ja kesän rippikoululaiset pääsevät ilmaiseksi. Mukaan voit ilmoittautua Hollolan seurakunnan verkkosivujen kautta.

Lisätietoja kiinnostuneille antaa diakonissa Pia Rantatupa: 044-5246 187 / pia.rantatupa@evl.fi.

2021-05-06 08:00:00.0