Rippikoulujen toteutus Lammin seurakunnassa kesällä 2020

Ennen leirikesän alkua laadimme viranomaisten ohjeiden pohjalta rippikouluille toimintaohjeet, joiden mukaan toimien voimme myös leiriolosuhteissa huolehtia osallistujien turvallisuudesta. Kesän aikana Kaunisniemen leirikeskuksessa kokoontuu kaksi leiririppikoulua sekä Lammin seurakuntatalolla yksi päivärippikoulu. Ensimmäisen leiririppikoulun alkamisajankohtaa jouduimme siirtämään viikolla myöhemmäksi, jotta ehdimme valmistautua riittävän hyvin leirien turvalliseen toteuttamiseen.

Kaunisniemi 1 ryhmä kokoontuu leirille 8.-13.6. ja Kaunisniemi 2 13.-18.7. Päivärippikoulu kokoontuu seurakuntatalolla kesäkuun alussa 1.-6.6.

Myös konfirmaatioissa joudumme tekemään poikkeusjärjestelyjä. Jumalanpalveluksiin saa kokoontua vain 50 henkilöä kerralla, joten myös konfirmaatioissa joudumme rajaamaan vieraiden määrään nuorta kohden. Lisäksi toteutamme suurempien leiririppikoulujen konfirmaatiot kolmessa osassa niin, että alkamisajankohdat ovat porrastetusti klo 10, 12 ja 14. Kesän 2020 konfirmaatiopyhät ovat 7.6. Päivärippikoulu, 14.6. Kaunisniemi 1 ja 26.7. Kaunisniemi 2.

Toivomme, että näillä järjestelyillä voimme tarjota nuorille hyvän ja turvallisen kokemuksen rippikoulusta tänäkin kesänä! Yhdessä voimme rukouksessa muistaa rippikouluihin valmistautuvia nuoria ja heidän perheitään Lammilla ja Tuuloksessa.

2020-05-09 19:08:00.0