Ryhdy kerhovalvojaksi Tuuloksen Olkkariin!

Lammin seurakunnan nuorisotyönohjaaja Jenni Toivonen hakee tukea kerhotoiminnan pyörittämiseen. Haussa on henkilö, joka vapaaehtoisena voi osallistua Tuuloksen Olkkarin pyörittämiseen.

Mikä ihmeen Olkkari?

Tuuloksen Olkkari on avoin seurakunnan nuorisotyönohjaajan pitämä alakoululaisten oleskeluhetki, jossa pelaillaan ja jutustellaan kavereiden kanssa sekä syödään välipalaa ja annetaan läksyjen tekomahdollisuus. Olkkariin saa tulla vapaasti koulun jälkeen oman aikataulunsa mukaisesti klo 13 - 16 välillä.

Tuuloksen Olkkarissa käy säännöllisesti noin 30 alakouluikäistä lasta (7–12-vuotiaat).

Milloin Olkkari pidetään?

Koulutiistaisin 6.9. alkaen klo 13 - 16 Tuuloksen seurakuntakeskuksella (Pappilantie 17, käynti pääovesta).

Kuka sopii Olkkari-valvojaksi?

Olkkari-valvoja on seurakunnan aikuinen vapaaehtoinen, vähintään 18-vuotias. Soveltuva henkilö voi olla myös ”kerhomummo” taikka ”kerhopappa”, joten tämä rooli sopii myös iäkkäämmille henkilöille. Jenni tarvitsee tuekseen henkilön, joka voi toimia toisena silmäparina ja apuna silloin, kun yksi henkilö ei voi olla läsnä joka paikassa. Toisen valvojan myötä Jennille myös vapautuisi aikaa kerho-ohjelman vetämiselle.

Olkkari-valvoja ei joudu ottamaan täyttä vastuuta kerhohetkestä, vaan hän nimenomaan toimii Jennin apuna. Suotavaa on, että Olkkari-valvoja tulee luontevasti toimeen lasten kanssa ja on terveellä maalaisjärjellä varustettu aikuinen. Silloin tällöin Jenni voi myös tarvita apua kerholaisten välipalatarjoilujen esillelaiton kanssa.

Mikäli Olkkari-valvojiksi ilmoittautuu useampi henkilö, voidaan kerhovuoroja jakaa henkilöiden kesken vuoroviikoin.

Mikäli kiinnostuit Tuuloksen Olkkari-valvojan tehtävästä, olethan yhteydessä Jenniin:

Jenni Toivonen, nuorisotyönohjaaja

jenni.toivonen@evl.fi, 040 804 9508